تبلیغات
انجمن دارت وزارت نیرو - فصل سوم اصول علمی پرتاب دارت - نحوه ایستادن

فصل سوم اصول علمی پرتاب دارت - نحوه ایستادن

تاریخ:سه شنبه 24 شهریور 1394-09:26 ق.ظ

نویسنده : Karlheinz Zöchling
مترجم : شهرام بلوری
لازم است که قبل از خواندن این قسمت، راهنمای پرتاب را حتماً مطالعه کرده باشید. گرفتن دارت و نحوه ایستادن از ملزومات پرتا‌ب‌اند. درک ارتباط بین این دو می‌تواند برای شما مفید باشد.
فقط یک راه صحیح وجود دارد
فقط یک نحوه صحیح ایستادن در هنگام پرتاب وجود دارد: پای راست (چپ برای چپ دست‌ها) در جلو قرار می‌گیرد. به نحوه صحیح ایستادن در تصویر دقت کنید. ما در چنین حالتی در موقعیت هدف‌گیری قرار می‌گیریم. 

در هنگام هدف‌گیری، هدف، دارت و چشم در یک خط قرار می‌گیرند. سعی کنید که سه اهرم دست در هنگام پرتاب در یک صفحه قرار گیرند. چنین حالتی میزان خطا را کم خواهد کرد زیرا از حرکات جانبی دست به اطراف جلوگیری می‌کند. زیرا در چنین شرایطی به سهولت متوجه خواهیم شد که هر دو پا در خط پرتاب قرار نگرفته‌اند. چنین حالتی ممکن است راحت باشد اما برای کار ما مناسب نمی‌باشد.
 در یک ایستادن مطلوب، شانه و صفحه دارت یک زاویه 90 درجه را تشکیل می‌دهند. به همین نحو هم پای جلو و عقب در یک خط قرار خواهند داشت. اکثر مردم چنین حالتی را خسته کننده و یا غیر ممکن می‌دانند. اما باید یک راه مصالحه برایش پیدا کنیم.
زاویه شانه
بیان‌گر نحوه‌ی ایستادن است. سعی کنید به زاویه 90 درجه‌ی کامل نزدیک شوید، اما نه به قیمت معذب بودن. زاویه درست از حدود 50 تا 80 درجه شروع می‌شود. به زاویه دقیق رسیدن بستگی به تلاش شما دارد.
زاویه پا
زاویه پا با زاویه شانه هماهنگ خواهد بود، در غیر این صورت بر زمین خواهید افتاد.
تعادل
لازم است که در هنگام هر پرتاب تعادل کامل خود را حفظ کنید. نگاه داشتن تعادل برای تازه کارها دشوار خواهد بود، و مجبور می‌شوند تا با زاویه پائین و خم شدن زیاد به جلو پرتاب کنند.
توزیع وزن
بیشتر وزن شما بر روی پای جلو خواهد بود (پای ایستاده)، در حالی که پای عقب (پای تعادل) وزن کافی برای تعادل کامل شما را خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که، مهم نیست که چه توزیع وزنی بر روی پاهای خود به کار خواهید گرفت، مهم این است که به تعادل کاملی برسید. با پای جلوی خود نَپَرید، آن پا همیشه باید بر روی زمین مستقر بماند.
به جلو خم شدن
هرچه بیشتر به جلو خم شوید، به تخته نزدیک‌تر خواهید بود (شاید به همین خاطر خم می‌شویم)، اما این عمل پرتاب شما ناپایدار خواهد کرد. اگر بیش از حد به جلو خم شوید دچار کمر درد جدی خواهید شد، خصوصاً وقتی که پرتاب شما با حرکت شدید لگن همراه باشد. سعی کنید برای سلامت خود خردمندانه به جلو خم شوید. بیشتر افراد حرفه‌ای توانسته‌اند نقطه تعادل مناسبی برای خود پیدا کنند، و شما هم باید نقطه تعادل مناسب خود را پیدا کنید. برای روشن شدن در مورد مشکلات کمر در این رابطه می‌توانید با باب اَندرسون تماس بگیرید.
تعادل
پای تعادلی شما می‌تواند نقشی در این رابطه بازی کند. بالا بردن پا در هنگام پرتاب توصیه نمی‌شود، گرچه بعضی از افراد حرفه‌ای پای خود را بلند می‌کنند، اما این افراد حرفه‌ای به چنان تعادل بی نقصی دست یافته‌اند که می‌توانند تعادل خود را حتی با یک پا هم بر قرار کنند. هرگز هنگام پرتاب پرش نکنید - دو پا بر زمین نه تنها از قوانین بازی بیلیارد می‌باشد، بلکه در مورد بازی دارت هم توصیه می‌شود. پای تعادلی شما نباید کامل بر روی زمین قرار بگیرد (برای تازه‌کارها اشکالی ندارد)، فقط انگشت‌های پا باید زمین را لمس کند.
تنه
نحوه‌ی ایستادن شما باید طوری باشد که تنه شما در هنگام پرتاب به هیچ وجه تکان نخورد. مفاصل ثابت شانه در فصل 1 را به یاد آورید. کمر خود و ستون فقرات را صاف نگاه دارید. بدن شما باید تحت فشار اما دست شما باید راحت باشد.
خلاصه، نحوه‌ی ایستادن کم زحمت‌ترین ولی در عین حال مهمترین موضوع می‌باشد. با حالت خم شده به جلو شروع نکنید، زیرا همه اصول تکنیکی برهم خواهد خورد، و به زودی دچار مشکل می‌شوید.
تصاویری از نحوه ایستادن




شما در اینجا می‌بینید که من در هنگام بازی چگونه می‌ایستم. تقریباً تمام وزن بر روی پای راست قرار می‌گیرد، در حالی که پای چپ فقط برای نگاه داشتن تعادل به کار می‌رود. خطی که بین پای راست و چپ کشیده می‌شود باید بر خط محل قرار گرفتن پا عمود باشد. این زاویه توصیه می‌شود. اگر شما نمی‌توانید که در این زاویه تعادل خود را حفظ کنید باید تمرین کنید. این برای شما بهتر است، تا این که نحوه‌ی ایستادن خود را تغییر دهید.
شما همچنین می‌بینید که دوست دارم پای راست من زاویه خوبی با خط ایستادن داشته باشد (و می‌بینید که کفش‌هایم هم خاکی شده). اشکالی ندارد اگر پای شما در زاویه دیگری قرار دارد - قائمه یا موازی، هر حالتی ممکن است.
همچنین بدانید که پوشیدن شوار گشاد جین مانند شلوار من ضرورتی ندارد.


نوع مطلب : آموزشی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
How can you heal an Achilles tendonitis fast?
یکشنبه 26 شهریور 1396 10:16 ب.ظ
Its such as you read my thoughts! You appear to understand
so much about this, like you wrote the e-book in it
or something. I believe that you just could do with some p.c.
to power the message home a little bit, but other than that,
this is fantastic blog. A fantastic read. I will definitely be back.
Foot Pain
دوشنبه 9 مرداد 1396 03:39 ب.ظ
It's an remarkable piece of writing in support of all the internet viewers; they will
get advantage from it I am sure.
jorge6cherry16.jimdo.com
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:26 ب.ظ
Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful
& it helped me out a lot. I hope to give something
back and help others like you helped me.
How do you get taller in a day?
جمعه 6 مرداد 1396 07:50 ب.ظ
Hello, i feel that i saw you visited my weblog thus i got here to go back the prefer?.I'm
attempting to find things to enhance my site!I assume its ok to use a
few of your concepts!!
How long do you grow during puberty?
پنجشنبه 5 مرداد 1396 07:27 ب.ظ
What's up to all, the contents present at this site are really amazing
for people knowledge, well, keep up the nice work fellows.
foot pain diagnosis
چهارشنبه 21 تیر 1396 11:08 ب.ظ
I'm very happy to read this. This is the type of manual that
needs to be given and not the random misinformation that is
at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.
vit d and foot pain
یکشنبه 11 تیر 1396 06:40 ب.ظ
You can definitely see your enthusiasm in the paintings you
write. The sector hopes for even more passionate writers like you
who aren't afraid to say how they believe. Always follow your heart.
home std test
یکشنبه 4 تیر 1396 11:48 ب.ظ
ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب ابتدا آیا واقعا حل و فصل
خوب با من پس از برخی از زمان. جایی درون پاراگراف
شما موفق به من مؤمن اما فقط برای کوتاه در
حالی که. من این مشکل خود را با جهش
در منطق و شما ممکن است را خوب به
پر کسانی که معافیت. در صورتی که شما که می توانید انجام
من می قطعا تا پایان تحت تاثیر قرار داد.
http://towandabedlion.weebly.com
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:49 ق.ظ
Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous to
and you're just too excellent. I actually like what you've acquired here,
really like what you are stating and the way in which you say it.

You make it enjoyable and you still take care of to keep
it sensible. I can not wait to read much more from you.

This is actually a great site.
carolannricharson.wordpress.com
پنجشنبه 18 خرداد 1396 09:17 ب.ظ
I have read so many content on the topic of the blogger lovers but this post is truly a pleasant piece of writing, keep it
up.
http://sophia1kidd2.exteen.com/
شنبه 13 خرداد 1396 01:46 ق.ظ
Its such as you learn my thoughts! You seem to understand a lot approximately
this, like you wrote the guide in it or something.

I believe that you simply can do with a few p.c.
to pressure the message home a bit, but instead of that, that is magnificent
blog. A fantastic read. I will certainly be back.
http://abashednosh651.exteen.com/
سه شنبه 2 خرداد 1396 04:42 ب.ظ
I all the time emailed this web site post page to all my friends, because
if like to read it next my contacts will too.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 03:20 ب.ظ
We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your website offered us with valuable info to work on.
You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo