تبلیغات
انجمن دارت وزارت نیرو - فلایت ها و تفاوت آنها

فلایت ها و تفاوت آنها

تاریخ:دوشنبه 4 آبان 1394-12:12 ب.ظ

فلایت ها ... تفاوت در چیست ؟

بسیاری از بازیکن های دارت همواره مشکلاتی در رابطه با فلایت ها دارند . من در اینجا عرض می کنم که در انتخاب آنها باید دقت کافی را مبذول بفرمایید . اغلب بازیکن ها فلایت را بطور اشتباه بر می گزینند که باعث پرواز نامناسب دارت ها می شود . یکی دیگر از مشکلات در رابطه با انتخاب ناصحیح ، خراب شدن و پاره شدن فلایت ها می باشد . به همین دلیل ما امیدواریم که اطلاعات ذیل مفید واقع شوند :

فلایت ها باله یا بال های دارت شما می باشند که باعث پایداری آنها در هنگام پرواز می شوند و از مواد مختلفی ساخته می شوند . آنها به شکل ها و اندازه های مختلفی نیز ساخته می شوند . با تغییر دادن نوع فلایت ، شما متوجه تغییر در پرواز دارت ها خواهید شد . به  عنوان مثال یک فلایت بزرگ برای پرواز با قوس زیاد و شناور شدن تا هنگام رسیدن به صفحه مناسب می باشد  در حالی که فلایت های کوچک برای پروازهای با قوس کمتر مناسب می باشند. طول شفت نیز بر روی پرواز دارت تاثیر گذار می باشد.


با انتخاب ترکیبی مناسب از شفت و فلایت به منظور متناسب بودن با برل و نوع استایل پرتاب خود ، شما میتوانید به بیشینه صحت در پرتاب برسید . بسیاری از بازیکن های دارت می توانند این صحت در پرواز و بالانس را احساس کنند . در اینصورت دارت ها به راحتی پرتاب می شوند ، پرواز آنها بسیار خوب و بدون تاب خوردن می باشد و به صورت درستی به درون صفحه فرو می روند .

اگر شما دارت های خود را پرتاب کردید و متوجه تغییرعجیبی در پروازشدید . که در اینصورت دارت ها می توانند به سمت طرفین منحرف شوند یا اینکه به صورت غیر مستقیم حرکت کنند و یا اینکه به سمت پائین منحرف شوند. در این هنگام شما نیاز دارید که فلایت یا شفت و یا اینکه هر دوی آنها را تعویض کنید. انتخابهای دیگر شما می توانند تغییر برل و یا تغییر تکنیک های پروازی تان برای برطرف کردن این مشکل می باشد .

اطلاعات بیشتر در مورد فلایت ها

فلایت های سخت یا فلایت های پلیمری :

این گونه از فلایت ها از پلاستیک پلی استر سخت ساخته شده اند که شکل فلایت را ثابت نگه می دارند . پره های این نوع فلایت به صورت دائمی و به وسیله گرما به یکدیگر متصل شده اند . به دلیل استحکام بالا و بر خلاف فلایت های نرم به راحتی پاره نمی شوند . به هر حال در صورت پاره شدن ، امکان ترمیم مجدد آنها وجود ندارد و آنها غیر قابل استفاده خواهند شد . فلایت های سخت بر خلاف فلایت های نرم هنگام پرتاب دچار خمش نمی شوند اما امکان دارد که از درون شفت خارج شوند . سخت بودن فلایت و عدم خمش آن در بسیاری مواقع مورد پسند بازیکن ها می باشد . فلایت های سخت سابقاً ساخته شده از نوعی پلاستیک شفاف بودند که همچنین دارای رنگ های نا مناسب و کسالت آوری بودند . در طی سال های اخیر ، ملینکس (که یک نوع پلاستیک غیر شفاف می باشد ) به منظور چاپ طرح ها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفت .

فلایت های  نایلونی :

این فلایت ها بافته شده از رشته های دولایه نایلونی می باشند . که از نظر طول عمر ، بهترین نوع فلایت می باشند .این نوع فلایت به راحتی پاره نمی شوند . سختی و دوام آنها بستگی به وزن و نوع بافت استفاده شده در آنها در طول روند تولید دارد . از نظر انعطاف پذیری چیزی مابین فلایت سخت و نرم می باشند . نکته متداول در مورد این نوع فلایت در نوک آن و در قسمتی که درون شفت فرو می رود می باشد . به دلیل اینکه این فلایت ها دارای ضخامت زیاد می باشند این نکته مهم می باشد که شیار موجود در شفت به اندازه ای باز شود که این فلایت به راحتی درون آن برود تا دچار آسیب نشود . این نوع فلایت در رنگ های و طرح های مختلف موجود می باشند .

دیمپلکس ، ریبتکس :

این نوع فلایت نوعی فلایت سخت محسوب می شود که بصورت کار شده (برجسته سازی بر روی سطح آن  ) می باشند . این سطوح برجسته باعث استحکام بیشتر فلایت می شوند که مورد تایید برخی از دارت بازها می باشد . سطح بیشتر این نوع فلایت باعث حرکت دادن جزئی فلایت می شود که باعث پایداری فلایت در برخی مواقع می شود . به دلیل این برجستگی ها ، قرار دادن این نوع فلایت در درون شفت های فلزی اندکی دشوار می باشد که بدین منظور می توانید از تیغه چاقو برای باز کردن شیار شفت و قرار دادن فلایت استفاده نمایید .

فلایت های نرم ( یا فلایت های ترمیم شدنی ) :

این نوع فلایت از صفحه های پلاستیکی انعطاف پذیر ساخته شده اند . پره ها دارای طرح های مختلفی می باشند که بوسیله چسب به یکدیگر متصل می شوند . در صورتی که در زمان استفاده دچار پارگی شوند ، پره ها مجددا می توانند توسط فشارانگشتان واعمال چسب ، ترمیم شوند . ویژگی خوب دیگر این نوع فلایت اینست که در صورت ضربه زدن فلایت های دیگردر یک پرتاب ، منعطف می شوند و کمتر آسیب می بینند . این نوع فلایت در طرح ها و رنگ های جذاب و خوشرنگی موجود می باشند . ( نکته توسط نویسنده : من همیشه برای خرید فلایت های نرم دچار مشکل می شوم . من این نوع فلایت را به خاطر انعطاف پذیری و طول عمر دو یا سه برابری نسبت به فلایت های دیگر ترجیح می دهم . احتمالا به دلیل طول عمر بالای این فلایت ها است که سازندگان ترجیح می دهند شما از انواع دیگر فلایت استفاده کنید )

 فلایت ها اکثراً دچار جدا شدگی و پارگی در قسمت مرکز و انتهایی آن می شوند . چون پره های فلایت در این قسمت به هم متصل می شوند و همچنینن ضربه نوک دارت های دیگر در این قسمت وارد می شود . پروتکتورها قطعه های کوچک فلزی یا پلاستیکی می باشند که این قسمت را پوشش می دهند و باعث حفاظت این ناحیه می شوند .طول عمر یک فلایت در صورت استفاده از پروتکتورها افزایش خواهد یافت . آنها قابلیت استفاده مجدد برای تعدادی زیادی از فلایت ها را دارا می باشند .

فلایت های نایلونی دارای طول عمر زیادی می باشند ، انواع دارای تنوع زیادی نمی باشند و به دلیل سختی زیادی ترجیح داده می شود که در شفت آلومینیومی قرار داده شود . فلایت های سخت ، دیمپلکس و فلایت های نرم دارای ضخامت کم تا متوسط می باشند .

شکل فلایت ها :

به طور کلی ، هر چه فلایت شما کوچک تر باشد ، پرواز دارت شما سریع تر و دارای قوس کمتری می باشد .

استفاده از فلایت های بزرگ باعث قوس برداشتن دارت شما و همچنین حرکت کند تر آن می شود.

هیچ جوابی برای این سوال که یک شخص باید چه نوع فلایتی استفاده کند وجود ندارد . متاسفانه فلایت مناسب برای شما باید توسط روش صحیح و خطا انتخاب گردد .

نکته : در خاطر داشته باشید که گاهی اوقات تغییر طول شفت باعث برطرف شدن مشکل شما خواهد شد.

اگر به نظر شما شفت های کوتاه خیلی کوتاه به نظر می رسند و شفت های متوسط ، بلند هستند ، می توانید شفت های بابل را امتحان کنید .شفت های بابل از نظر طولی شبیه شفت های کوتاه می باشند با این تفاوت که طول شیار روی شفت کوتاه می باشد در نتیجه فاصله میان فلایت و برل چیزی مابین شفت کوتاه و شفت متوسط خواهد شد .

نتیجه گیری :

استفاده از فلایت مناسب حائز اهمیت می باشد . سعی کنید از انواع شفت و فلایت برای رسیدن به ترکیب ایده آل برای خود استفاده نمایید . اگر شما با فلایت های نرم پرتاب خوبی دارید و می توانید شکل مناسب را برای خرید بیابید ، ده ست از آن را بخرید . آنها برای یکسال کافی می باشند .

آیا شما برای خرید فلایت با این تنوع عظیم در شکل و اندازه و جنس دچار سردرگمی شده اید ؟ آیا شما در پیدا کردن پرواز مناسب به مشکل بر خورده اید ؟ مقاله پیش رو به همین منظور می باشد . همه این تنوع در فلایت ها یک هدف را دنبال می کنند و انتخاب صحیح فلایت می تواند باعث بهبود در امتیازگیری توسط شما گردد .

و اما چرا فلایت ها با انواع مختلف وجود دارند ؟ به طور کلی ، فلایت های کوچک تر با سطوح صاف باعث برش هوا در سر راه فلایت می شوند و پرواز آنها با زاویه کمتری انجام می گیرد . در سمت دیگر ، فلایت های بزرگ تر یا با سطوح زبر، به دلیل اصطحکاک بیشتر، سرعت کمتری دارند و زاویه پرتابشان نیز بیشتر می باشد . 

بیایید نگاهی به دو نمونه از متداول ترین انواع فلایت داشته باشیم : استاندارد و اسلیم (standard and slim)  

فلایت های استاندارد : به احتمال فراوان این نوع فلایت دارای بیشترین موارد استفاده می باشند که از نظر اندازه جزو بزگترین انواع فلایت نیز می باشد . فلایت های استاندارد در صورتی که شما نیروی کمتری اعمال می کنید و در هنگامی که دارت را با قوس پرتاب می کنید مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین این نوع فلایت برای دارت هایی با نوک (تیپ) فولادی مناسب می باشند و همچنین اگر دارت های شما سنگین می باشند و یا دارای شفت بلند می باشند این نوع فلایت مناسب می باشند. چون دارت های سنگین نیازمند نیروی کمتری می باشند ، این نوع فلایت های بزرگ باعث پرواز بهتر آنها می شود .

فلایت های استاندارد همچنین باعث پایداری و انحراف کمتر در مسیر حرکت دارت های شما می شوند . اگر دارت های شما با یک زاویه نسبت به زمین بر روی برد می نشیند ، به احتمال زیاد شما باید سایز فلایت خود را افزایش دهید . اصطحکاک افزایش یافته بواسطه بزرگ شدن فلایت باعث بالارفتن شفت به سمت بالا و از بین رفتن زاویه رو به پائین شفت می شود .حالت ایده آل برای نشستن دارت بر روی برد بصورت زاویه صفر درجه با زمین می باشد و یا اینکه یک زاویه کوچک 5 تا 10 درجه ای به سمت بالا داشته باشد . به علاوه ، به دلیل اینکه شفت های بلند تمایل به تاب خوردن در قسمت انتهایی شان را دارند ، در صورت استفاده از فلایت های بزرگ ، این تاب خوردن در انتهای دارت از بین خواهد رفت و دارت با ثبات بیشتری حرکت خواهد کرد.

فلایت های کوچک برای موارد زیر مناسب می باشند :

-  پرتاب های  مستقیم

-  فلایت های سبک

-  شفت های کوتاه

-  دارت های با نوک (تیپ) نرم

فلایت های با سطح صاف در مقابل فلایت های با سطح زبروکارشده : فلایت های با سطح صاف دارای اصطحکاک کمتری نسبت به فلایت های زبر(مانند فلایت های برجستگی سازی شده دیمپلکس) می باشند . اگر شما حس کردید که دارت های شما دارای پروازی با کمی اختلاف نسبت به آنچه انتظار دارید می باشند ، می توانید تنها با تغییر صافی و زبری سطح فلایت خود (به جای تغییر شکل آن ) به حالت ایده آل برای خود دست یابید .

باز کردن فلایت ها : توجه داشته باشید که قبل از پرتاب دارت هایتان باید فلایت ها را باز کنید . به این صورت که پره ها با یکدیگر زاویه 90 درجه را بسازند . در غیر اینصورت شما نمی توانید به پرواز ایده آل خود دست یابید .

یکی از بهترین روش ها برای نگه داشتن فلایت ها به این صورت استفاده از پروتکتورهای آلومینیومی می باشد.

این پروتکتورهای آلومینیومی همچنین باعث جلوگیری از آسیب دیدن فلایت های شما می شود و شما مجبور نخواهید بود که فلایت های خود را قبل از هر پرتاب از هم باز کنید . که باعث ایجاد تمرکز بیشتر شما بر روی بازی تان می شود .

باید توجه داشته باشید که شما مجبور به رعایت و دنبال کردن این دستورالعمل ها نمی باشید . در بسیاری در موارد بسیاری از دارترهای خوب با یک ترکیبی از برل های سبک و شفت کوتاه و فلایت استاندارد بازی می کنند . اگر شما به دنبال رسیدن به حالت ایده آل به منظور دست یابی به یک ترکیب خوب می باشید ، باید ترکیب های مختلف بنا به وزن دارت و طول شفت را امتحان کنید .آزمایش کردن به شما این اجازه را می دهد که به یک ترکیب کامل نسبت به حالت پرتابتان برسید .

فلایت های باریک (اسلیم) : این فلایت ها از فلایت های استاندارد کوچک تر می باشند . این نوع فلایت ها برای زمانی که شما می خواهید محکمتر پرتاب کنید مناسب می باشند . برای جلوگیری از قوس برداشتن دارتتان و زمانی که دارت های سبک استفاده می کنید و یا زمانی که از شفت کوتاه استفاده می کنید می توانید از این نوع فلایت ها استفاده کنید .استفاده از این نوع فلایت برای دارت هایی با نوک نرم ممکن است که مناسب باشد به دلیل اینکه دارت های با نوک نرم معمولا سبک تر می باشند ، بنابراین نیازمند یک نیروی بیشتر برای فرو رفتن دارت در برد هستند .بعلاوه ، اگر دارت های شما با یک زاویه به سمت بالای زیاد (بیشتر از ده درجه ) در داخل صفحه فرو رفت ، در اینصورت به احتمال زیاد شما نیازمند استفاده از فلایت های کوچک مثل فلایت های اسلیم هستید . فلایت های کوچک اصطحکاک را کاهش می دهند در نتیجه انتهای فلایت زاویه ای کمتری با زمین خواهد داشت . در نهایت ، فلایت های باریک شانس خرابی در فلایت را کاهش می دهد . مخصوصا اگر دارت های شما دارای شفت کوتاه است .

اشکال دیگر فلایت : به غیر از فلایت های معمول استاندارد و اسلیم ، انواع و اشکال مختلفی از فلایت مانند گلابی (pear)  ، مبارزه ای (combat)  ، ورتکس(vortex) ، دم پره (fan tail) و غیره وجود دارد . این اشکال می توانند بزرگتر از فلایت های استاندارد و یا کوچکتر از فلایت های اسلیم باشند .

زمانی که می خواهید از این فلایت های خاص که به طور معمول استفاده نمی شوند ، انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید که :

فلایت های بزرگ برای موارد زیر کاربرد بیشتر دارند :

-   پروزاهای نرم تر یا با قوس بیشتر

-   دارت های سنگین تر

-   شفت های بلند

-   دارت های با نوک فولادی




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
How much can you grow from stretching?
جمعه 24 شهریور 1396 10:10 ب.ظ
Wonderful website you have here but I was wanting to know if you
knew of any community forums that cover the same topics talked about
in this article? I'd really love to be a part of community where I can get suggestions from other knowledgeable people that
share the same interest. If you have any suggestions, please let me know.
Thanks a lot!
Foot Complaints
دوشنبه 9 مرداد 1396 07:13 ب.ظ
It is appropriate time to make some plans for the longer term and it's
time to be happy. I have learn this put up and if I could
I desire to counsel you few fascinating issues or advice.
Maybe you could write subsequent articles regarding this article.
I want to learn even more things approximately it!
How do you stretch your Achilles?
جمعه 6 مرداد 1396 08:01 ق.ظ
Hey there would you mind sharing which blog platform you're working with?

I'm planning to start my own blog in the near future but I'm having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.
P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!
clinton1rush7.wordpress.com
جمعه 26 خرداد 1396 10:06 ب.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you
have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Many thanks
resonantdisease49.exteen.com
پنجشنبه 18 خرداد 1396 04:33 ب.ظ
Hello! I simply wish to offer you a big thumbs up for your great info you have right here on this post.
I'll be returning to your website for more soon.
tessieevett.wordpress.com
جمعه 12 خرداد 1396 08:01 ب.ظ
I have been surfing online greater than 3 hours lately, yet I by no means
found any interesting article like yours. It's lovely worth
enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers
made good content material as you probably did, the
internet shall be much more useful than ever before.
barabarabowler.blogas.lt
چهارشنبه 3 خرداد 1396 06:45 ب.ظ
Someone necessarily lend a hand to make significantly articles I would
state. This is the very first time I frequented your
web page and thus far? I surprised with the analysis you made to make this particular submit amazing.
Magnificent task!
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 11:04 ق.ظ
I have learn several excellent stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting.
I wonder how a lot effort you set to create the sort
of wonderful informative site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo